€ 10 korting per aankoopschijf van €60. Meer info

€10 euro korting per aankoopschijf van €60 + gratis inkleurbare tas bij elke aankoop. Voorwaarden

delivery truck Gratis Retour

… want wij willen alleen tevreden klanten


Dus ik kan mijn bestelling gratis terugsturen…?

Ja, je kunt één of meerdere items van je bestelling gratis terugsturen. Tijdelijke retourtermijn van 60 dagen na ontvangst, of 14 kalenderdagen na heropening van de winkels. Wij betalen de retourkosten. Het enige wat je hoeft te doen, is de instructies op het bijgeleverde retourformulier volgen.

Hoe kan ik mijn pakje retourneren?
1) Via onze JBC-winkels: van zodra onze winkels opnieuw open zijn, kan je het artikel retour brengen in één van onze winkels binnen de 14 dagen na de heropening
2) GLS: je kan je pakket retour sturen via GLS. Heb je geen retoursticker in je online pakket, dan kan je ons Customer Care team contacteren. Bekijk alle GLS parcelshops en GLS depots.


Wanneer je pakketje geleverd is in Nederland kan je retourneren via een Post NL ParcelShop. Wanneer je pakketje geleverd is in Frankrijk kan je retourneren via een Collisimo ParcelShop. Wanneer je pakketje geleverd is in Duitsland kan je retourneren via DPD Parcelshop.

Opgelet: het herroepingsrecht is niet van toepassing op gepersonaliseerde producten. Bij geselecteerde producten op jbc.be, jbc.com/nl en jbc.com/de kan de klant zelf bepaalde aspecten bepalen, zoals bijvoorbeeld het opschrift, de afbeelding, de kleur of de vorm. In dat geval wordt het product speciaal voor de klant geproduceerd en kan het bijgevolg niet teruggestuurd worden.

Hoe betaalt JBC een retour terug en krijg ik mijn verzendkosten terug?

Als je een volledige bestelling wilt retourneren, krijg je het volledige bedrag teruggestort. Indien je een gedeelte met punten hebt betaald en de retour wordt bij JBC verwerkt, dan krijg je jouw punten terug op jouw klantenkaart en de resterende som storten we jou terug. Indien je een gedeelte of je volledige bestelling met een cadeaubon hebt betaald, dan wordt het bedrag teruggestort op je cadeaubon. Als het gaat over één of meerdere artikelen van je bestelling, dan storten we de kostprijs van alle geretourneerde artikelen terug.

Via een JBC-winkel
Als je een retour naar een JBC-winkel brengt, dan heb je twee opties: we storten het bedrag terug op je rekening op het door jou gekozen betaalmiddel of je kan meteen in de winkel een nieuw artikel uitzoeken.

Opgelet: van zodra onze winkels opnieuw open zijn, kan je het artikel retour brengen in één van onze winkels binnen de 14 dagen na de heropening

Via een GLS parcelshop
Bij een retour via een GLS parcelshop is de terugbetaling afhankelijk van de betaalmethode die je koos bij het bestellen (MasterCard, Visa of Maestro).
De terugstorting gebeurt automatisch via de door jou gebruikte betaalmethode. Van zodra wij jouw retourartikelen in ons centraal magazijn verwerkt hebben, duurt het 5 dagen vooraleer het geld op je rekening staat. In totaal kan het daarom 2 weken duren vooraleer de terugbetaling verwerkt is.

Als je een kioskbestelling hebt gedaan in de winkel die je aan de kassa hebt betaald, heeft JBC je bankrekeningnummer niet in de databank. Vermeld je bankrekeningnummer daarom zeker op het retourdocument. Heb je een artikel besteld met korting? Dan krijg je het bedrag terug dat je betaald hebt. Nadat wij jouw retourartikelen in ons centraal magazijn verwerkt hebben, duurt het tot 2 weken vooraleer dat het geld op je rekening staat.

Opgelet: het herroepingsrecht is niet van toepassing op gepersonaliseerde producten. Bij geselecteerde producten op jbc.be, jbc.com/nl en jbc.com/de kan de klant zelf bepaalde aspecten bepalen, zoals bijvoorbeeld het opschrift, de afbeelding, de kleur of de vorm. In dat geval wordt het product speciaal voor de klant geproduceerd en kan het bijgevolg niet teruggestuurd worden.

Ik wil mijn pakje terugsturen via GLS, hoe werkt dat?

Verpak de artikelen die je retour wilt sturen in de originele verpakking.

1. Verpak je retourartikelen in de originele verpakking.
2. Vul het retourdocument in en vermeld waarom het item niet bij jou past.
3. Plak de GLS-adressticker op de verpakking, over de oude sticker.
4. Breng het pakket naar een Parcelshop en laat een stempel en handtekening op het bijgevoegde retourbewijs zetten.
5. Bewaar dit retourbewijs als bewijs van terugzending.

Wanneer je pakketje geleverd is in Nederland kan je retourneren via een Post NL ParcelShop. Wanneer je pakketje geleverd is in Frankrijk kan je retourneren via een Collisimo ParcelShop. Wanneer je pakketje geleverd is in Duitsland kan je retourneren via DPD Parcelshop.

Opgelet: het herroepingsrecht is niet van toepassing op gepersonaliseerde producten. Bij geselecteerde producten op jbc.be, jbc.com/nl en jbc.com/de kan de klant zelf bepaalde aspecten bepalen, zoals bijvoorbeeld het opschrift, de afbeelding, de kleur of de vorm. In dat geval wordt het product speciaal voor de klant geproduceerd en kan het bijgevolg niet teruggestuurd worden.